قیمت ترومپت یاماها از گالری شهر ساز، برای خریدی هدفمند و مناسب می توانید از مشاوره تخصصی همکاران ما استفاده کنید و با یک تماس تمام اطلاعات لازم درباره انواع سازها از جمله ترومپت یاماها را در اختیار داشته باشید.

تماس با مشاورین گالری موسیقی شهر ساز: 09126940145

تاریخچه ساز ترومپت

زمان پیدایش ترومپت دوران قبل از میلاد مسیح است و نوع اولیه آن از چوب خیزران یا شاخ حیوانات ساخته می شد. نوع فلزی آن توسط یونانیان ابداع شد البته نوع اولیه آن بدون پیستون بود و برای چند نت محدود استفاده می شد. ترومپت‌های اولیه بدون کلید بودند که تنها نت های هارمونیک را با تغییر حرکت لب و میزان شدت نفس اجرا  می کردند بعدها با اضافه کردن چندین لوله بر روی ترومپت این مشکل حل شد در واقع با اضافه کردن لوله های اضافه بر روی سازهای برنجی صدای هارمونیک ها نیز تغییر کرد. ایده ساخت ترامپت امروزی توسط کارلس کلاگت است همچنین اضافه کردن کلید بر روی سازهای برنجی توسط هلیدی انجام شد.
آدولف ساکس با اضافه کردن کلیدهای چهارم و حتی پنجم بر روی سازهای برنجی نوع دیگری از این سازها را در اندازه و صدادهی مختلف ساخت که به ساکسهورن معروف است. ترومپت نیز با فراز و نشیب هایی که بر روی سازهای برنجی با اضافه کردن اجزای مختلف داشت به شکل امروزی درآمده است. با توجه به قدمت این ساز در ایران، از دوران صفویه نواختن ترومپت رواج داشته و در انواع سبک های موسیقی ایرانی استفاده می شد.

ساختمان ساز ترومپت

گونه ابتدایی آن را از چوب خیزران و بعدها از شاخ حیوانات ساخته‌اند و در شکارگاه‌ها و هنگامه نبرد به صدا درمی‌آوردند. نوع فلزی آن را یونانیان ابتدا ساختند البته بعدها در اروپا دنر نخستین ترومپت فلزی را ساخت. در سده 7 تا سده 13 میلادی در چین به صورت ترومپت بلند نواخته می‌شد که از انواع آن ترومپت‌های استخوانی خاصره و صدف دریایی است. نوعی ترومپت راست در مصر باستان ویژه امور نظامی و رژه مرسوم بوده که نمونه‌های مسی و نقره‌ای آن را از آرامگاه فرعون توت‌انخ‌آمون بدست آمد. از دوران صفویه ترومپت اروپایی در ایران و ترکیه سازی آشناست.

انواع ساز ترومپت

ساز ترومپت با توجه به شکل ظاهری و توانایی های آن انواع مختلف دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ترومپت استاندارد
  • ترومپت پیکولو
  • ترومپت سوپرانو
  • ترومپت باس
  • ترومپت اسلاید
  • ترومپت جیبی
  • هرالد ترومپت
  • ترومپت وینی
  • ترومپت روتاری
ترومپت دو، سی بمل، ر، می‌بمل، می، لا، سل از انواع ترومپت های استاندارد هستند که با توجه به دامنه صوتی، نوع قطعه و کاربرد هر یک از آنها در ارکسترها و اجراها استفاده می شوند. در واقع سهولت اجرای قطعه از دلایل انتخاب ترومپت است همچنین مطلوب بودن صدا و رنگ ساز در اجرا از دلایل انتخاب نوع ترومپت است.
 

پرکاربرد ترین ترومپت

پرکاربرد ترین ترومپت سی‌بمل‌ است که طول لوله آن ۴ فوت ۱۰ اینچ است  که دو برابر طول لوله ترومپت پیکولو است. در واقع طول لوله ترومپت سی بمل حدود ۱۴۸ سانتی متر است و دارای صدای مطلوبی است که بیشتر از انواع دیگر با فرکانس های تعریف شده نت ها مطابقت دارد و رنگ صوتی آن در ارکستر از سایرین بهتر و مطلوب تر است. گستره صوتی آن حدود دو و نیم اکتاو  است. کوچکترین نوع ترومپت، ترومپت پیکولو است که با کوک‌های لا و سی بمل ساخته می شود. به خاطر وجود کلید چهارم در این ترومپت و با گرفتن آن، صدا دو و نیم پرده بم‌تر می‌شود و در نواختن آن معمولا از سرسازی کوچکتر از سرسازی ترومپت عادی استفاده می‌شود.‌

ترومپت یاماها

ابرشرکت یاماها یک ابر شرکت چندملیتی ژاپنی است که دامنه گسترده‌ای از محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد. این محصولات بیشتر شامل آلات موسیقی، موتورسیکلت، تجهیزات ورزشی قدرتی و الکترونیکی است.