خرید پیانو، با اسنفاده از مشاوره تخصصی همکاران ما می توانید از گالری شهر ساز، خریدی هدفمند و مناسب داشته باشید و با یک تماس تمام اطلاعات لازم درباره انواع سازها از جمله خرید انواع پیانو را در اختیار داشته باشید.

تماس با مشاورین گالری موسیقی شهر ساز: 09126940145


خرید اینترنتی انواع پیانو

  • پیانوی دیواری (upright)
  • پیانو الکتریک
  • پیانوی گرَند (Grand Piano) که بانام پیانو رویال در ایران شناخته شده است

پیانو دیواری نسبت به پیانوهای دیگر کوچک‌تر است و آن را به دیوار تکیه می‌دهند. این نوع از پیانو برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. پیانوی گرند سازی بزرگ است و طولی حدود دو متر دارد. بر روی سطح افقی این نوع پیانو در بزرگی وجود دارد که برای بهتر شنیده شدن صدای موسیقی آن را در حالت نیمه‌باز قرار می‌دهند. پیانوی گرند برای سالن‌های بزرگ و کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

پیانوها دارای اتصالات مختلف هستند. هر یک از آن‌ها دارای پورت‌های وردی و خروجی USB، صدای AUX , خروجی MIDI و هدفون هستند و می‌توان آن‌ها را به برخی از گجت‌ها متصل کرد. پیانوها دارای بلندگو هستند و می‌توان با نواختن آن‌ها در یک مهمانی لحظات شاد و مفرحی را ایجاد کرد. برای نواختن ساز پیانو علاوه‌بر تکرار، تمرین و پشتکار زیاد به پیانوی مرغوب و حرفه‌ای نیاز است. پیانو سازی گران‌قیمت و بسیار باارزش است از این روز برای خرید و سفارش آن باید بسیار دقت کرد. برندهای بسیاری در سراسر دنیا پیانو تولید می‌کنند. برای ساخت کلاویه‌های برخی از پیانوهای دیجیتال از عاج مصنوعی استفاده می‌شود، چگونگی طراحی و کیفیت کلاویه‌ها ساز پیانو بسیار مهم است و بهتر است هنگام خرید به آن‌ها توجه شود. برای خرید آنلاین پیانو می‌توان به فروشگاه اینترنتی شهرساز مراجعه کرد. این فروشگاه مجموعه‌ای از بهترین و باکیفیت‌ترین سازهای کلاسیک و اصیل مانند پیانو را گردآوری کرده است. به کمک شهرساز تنها با چند کلیک ساده می‌توان ساز خود را بدون هر گونه اتلاف وقت درب منزل تحویل گرفت.

تاریخچه پیانو

ساز پیانو را بارتولومئو کریستافوری در حدود سال 1700 میلادی در شهر پادووای ایتالیا اختراع کرد، اما اختراع جدید کریستافوری تا حدود یک دهه تقریباً ناشناخته ماند تا اینکه در سال 1711 یک نویسنده ایتالیایی مقاله‌ای دربارهٔ آن نوشت که بعدها به آلمانی ترجمه و به صورت گسترده منتشر شد. این مقاله شامل دیاگرام مکانیزم پیانو نیز بود و اکثر سازندگان بعدی پیانو کار خود بر اساس این مقاله شروع کردند.

لینک مرتبط: راهنمای خرید پیانوی یاماها

قبل از اختراع پیانو از سازی قدیمی‌تر به نام هارپسیکورد (Harpsichord) استفاده می‌شد. تفاوت عمده و مهمی که پیانو با سازهای مشابه قبل از خودش داشت آن بود که در سازهای مشابه قبلی، شدت صدای حاصل از فشرده شدن یک کلاویه، مستقل از شدت ضربهٔ واردشده بر کلید، مقداری ثابت بود، اما در پیانو نوازنده قادر بود با ملایم ضربه زدن به کلیدها صدایی نرم‌تر ایجاد کند، یا با ضربات محکم‌تر صدایی درشت‌تر با پیانو تولید کند. همین ویژگی باعث شد که به سرعت پیانو مورد توجه آهنگسازان قرن هجدهم میلادی قرار بگیرد. پیانوهای اولیه ظاهر و صدایی شبیه به هارپسیکورد داشتند و در واقع مخترع پیانو یک هارپسیکورد ساز بود که در تلاش برای ارتقاء مکانیزم هارپسیکورد بود تا این ساز قادر به تولید صدا با شدت های گوناگون باشد اما در نهایت با مورد توجه قرار گرفتن هارپسیکورد جدید این ارتقاء منجر به ایجاد ساز جدیدی شد که پیانو فورته نام گرفت و به مرور زمان به شکل امروزی پیانو در آمد و آنچه که ما امروزه به عنوان پیانوی مدرن می شناسیم از اواسط قرن نوزدهم ظاهر شده‌است.

نام‌گذاری ساز پیانو

نام این ساز در ابتدا گراوی چمبالو کل پیانو ا فورته بوده‌است، که از دو قسمت پیانو به معنی ملایم و فورته به معنی صدای بلند (رسا) تشکیل شده‌است و به خوبی منعکس‌کنندهٔ توانایی این ساز در تولید شدت‌های گوناگون می‌باشد