سیم گیتار

 

سیم گیتار، با اسنفاده از مشاوره تخصصی همکاران ما می توانید از گالری شهر ساز، خریدی هدفمند و مناسب داشته باشید و با یک تماس تمام اطلاعات لازم درباره انواع سازها و لوازم جانبی سازهای موسیقی از جمله سیم گیتار را در اختیار داشته باشید.

تماس با مشاورین گالری موسیقی شهر ساز: 09126940145

 

سیم گیتار

ساز دارای انواع و اقسام مختلفی می باشد اما یکی از پرطرفدارترین انواع ساز را می توان گیتار به حساب آورد و البته اکثر هنرجویان جوان نیز ابتدا با گیتار جذب دنیای موسیقی می شوند. گیتار نوعی ساز زهی است که خود به چندین زیر شاخه تقسیم بندی می شوند و عمدتا اختلاف گیتار ها با یکدیگر در نوع سیم گیتار و همچنین چوب استفاده شده در بدنه و ارتفاع دسته می باشد. هر کدام از این تفاوت ها در گیتار موجب باعث ایجاد صدایی متنوع می شود اما ولی اکثر سبک آوای ایجاد شده از گیتار به دلیل نوع سیم گیتار است. تا به اینجا با اهمیت سیم گیتار در ساختار این مدل ساز زهی آشنا شده اید. پس توجه نمایید برای خرید سیم گیتار مناسب ابتدا باید نوع گیتار خود را در نظر بگیرید و با کسب مشاوره از اهل فن اقدام به خرید سیم گیتار با کیفیت نمایید. مشاورین ما در شهرساز با کوله باری از تجربه در کنار شما خواهند بود تا بهترین ها را انتخاب و خریداری نمایید.

سیم گیتار خوب

همانطور که خدمتتان عرض کردیم برای ایجاد صدای خوش و زیبا در گیتار باید به سیم گیتار و کوک بودن آن توجه نمایید .سیم گیتار باعث صدا و احساس و نواختن بهتر موزیسین می شوند و همچنین می توان نتیجه گرفت یک ساز خوب موجب کیفیت نوای گیتار خواهد شد. سیم های قدیمی باعث ایجاد مشکل در صدا و تون های گیتار میشود در حالی که سیم های جدید میتوانند به صدای گیتار شما زندگی جدید ببخشند و آن را بهتر کنند. برای انتخاب سیم مناسب باید چندین نکته را به خاطر بسپارید تا بتوانید سیم گیتاری مناسب با مدل گیتار خود انتخاب نمایید. برای خرید سیم مناسب باید به اندازه سیم،ساختار سیم،پوشش روی سیم توجه داشته باشید در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

ساختار سیم گیتار

جنس سیم گیتار در نوای ایجاد شده بسیار موثر است. معمولا سیم گیتار از فلز فسفر ساخته شده است است که باعث می شود صدایی گرم توسط ساز تولید شود و این نوع متریال با عث افزایش عمر سیم گیتار میشود. البته باید بدانی داخل سیم از استیل میباشد که در صدای ساز بسیار تاثیر گذار است و شما صدای شفافی را از این مدل سیم گیتار میتوانید دریافت کنید. برای خرید یک سیم گیتار مناسب باید از اهل فن در این موضوع مشورت بخواهید زیرا شما خود نمی توانید بدون تجربه در این زمینه بهترین سیم را خریداری نمایید.

پیچش سیم‌ گیتار

سیم گیتار معمولا به ۲ دسته کلی سیم‌های با هسته و سیم‌های بدون هسته تقسیم می‌شوند. در سیم‌ گیتار با هسته یک رشته سیم نازک دور یک هسته (سیم مرکزی) پیچیده می‌شود. امروزه کمپانی‌های سازنده سیم‌های گیتار، سیم‌هایشان را در ۲ پیکربندی با هسته و بدون هسته طراحی و تولید می کنند. به طور کلی تن صدا گیتار به عواملی همچون : قطر یا به‌عبارت متداول گِیج سیم،فلزهای استفاده‌شده در ساختار ،سیم مغزی یا هسته‌ی سیم،روش پیچیدن سیم روی مغزی و روکش یا به عبارت متداول Coating می باشد.

خرید سیم گیتار

فروشگاه اینترنتی لوازم موسیقی، شهرساز انواع آلات موسیقی و تجهیزات مربوط به آن را به صورت اینترنتی خدمت شما هنرجویان عزیز ارائه می کند. همانطور که خدمتتان عرض کردیم سیم گیتار یکی از کلیدی ترین ایزار در گیتار می باشد که تاثیر مستقیمی بر روی تن صدای آن دارد از همین رو شما هنرجویان عزیز می توانید برای خرید سیمگیتار مناسب و با کیفیت با ما در شهرساز همراه باشید و بهترین ابزار مورد نیاز خود را خریداری نموده و زیباترین قطعات موسیقی را ثبت نمایید.