معرفی ساز مثلث m2
سازشناسی

معرفی ساز مثلث

آنچه در این مقاله می خوانید :

ساختار ساز
ویژگی ساز مثلث
کلام پایانی

فروشگاه اینترنتی آلات موسیقی شهر ساز کرج : معرفی ساز مثلث ؛ از دسته سازهای کوبه‌ای است که یک سه ضلعی از جنس فلزی است که یک راس آن باز است و با نواختن میله فلزی دیگری بر روی بدنه آن، صدایی موسیقایی تولید می‌شود. این ساز در ارکستر سمفونیک با دیگر سازهای کوبه‌ای همراهی می‌کند.

ساختار ساز؛ معرفی ساز مثلث

ساز مثلث از میله فولادی با قطری حدود یک سانتیمتر و سوزنی از همان جنس تشکیل شده‌ است. میله اصلی در دو نقطه خم می‌شود و شکل مثلث به خود می‌گیرد. مثلث بدون کوک یا ارتفاع صوتی معین است و صدایی تیز و زنگوار تولید می‌کند.یکی از خوبی های این ساز همین است و به کوک کردن نیاز ندارد اما به تنهایی نیز برای نواختن موسیقی کافی نیست و بیشتر یادآور همان دوران مدرسه خواهد بود. ساز مثلث، از سری سازهای فضا سازی پر کاربرد است، بخصوص در موسیقی متن نمایش ساز مثلث از سازهای پرکاشن بسیار جذاب برای آموزش نواختن انواع ریتم های موسیقی به کودکان است. این ساز از یک مثلث و استیک فلزی تشکیل شده است. با ضربه زدن به این مثلث صدا ایجاد می شود.

آموزش ریتم و موسیقی به کودکان امروزه مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفته است. این آموزش باعث رشد سه بخش مهم از وجود کودک یعنی “عقل، احساس و جسم” به صورت همزمان می شود . خیلی از مادرها و پدرها از علاقه ی کودکشان به موسیقی، موزیک ویدیو ها و نواختن ساز صحبت می کنند. خرید ساز برای کودکان باید به صورت کاملا آگاهانه صورت بگیرد تا متناسب با توانایی آنان باشد. مثلث دایره زنگی نمونه ای مناسب برای کودکان از دسته ساز های کوبه ای است که در ادامه معرفی می شود .

ویژگی های ساز مثلث

معرفی ساز مثلث m1

می توان گفت که سازهای کوبه ای و پرکاشن از اولین سازهای ساخت انسان بوده اند که در جنگ ها و جشن ها از آن استفاده می کردند. کودکان نیز به از بدو تولد به طور ناخودآگاه ساز های کوبه ای بدن بادی پرکاشن را کشف می کنند . آنها با دست زدن ، پا کوبیدن و در سنین بالاتر بشکن زدن خودشان آموختن ریتم ها آغاز می کنند. شاید این باور دور از ذهن نباشد که همه ی کودکان به طریقی نوازنده ی ساز کوبه ای هستند.

کلام پایانی

معرفی ساز مثلث ؛ مثلث دایره زنگی از سازهای پرکاشن جذاب و مناسب نواختن انواع ریتم برای آموزش کودکان است. نواختن این ساز برای کودکان راحت و سرگرم کننده است. معرفی ساز مثلث، این ساز از یک مثلث و استیک فلزی تشکیل شده است. با ضربه زدن به این مثلث صدا ایجاد می شود. آموزش ریتم مهم ترین قسمت کلاس های ارف باشد . ساز مثلث دایره زنگی با نواختن منظم ضرب آهنگ با دیگر ساز ها هم نوا می شود. ساز های کوبه ای با توجه به تنوع و سادگی شان در نواختن از گزینه های مناسب خرید ساز برای کودکان هستند. تنوع در ساز های کوبه ای سبب بالا رفتن حس همکاری در کودک می شود.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت مشاوره خرید انواع ساز نو و کارکرده ایرانی و جهانی لطفا با مشاورین ما در گالری موسیقی شهر ساز کرج تماس حاصل فرمایید.

از 1 رای 5

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب کاربری
جستجو
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس