معرفی ساکسیفون

ساکسیفون سازی در دسته‌بندی سازهای بادي و ايروفون (aerophone) قرار داده می‌شود. ساكسيفون يک ساز تک زبانه‌ای يا يک زبانه‌اي يا تک قميشی ، بادی چوبی است كه اولين بار در اواسط قرین 1800 میلادی توسط آدولف ساكس ساخته شد. ساكسيفون از يک دهانه لوله فلزی مخروطی، كليدهای انگشتی تشكيل شده است که در اثر عبور هوا از داخل ساز، reed یا قمیش شروع به ارتعاش می كند. صدا در اثر عبور در داخل بدنه اصلی ساز امپلي‌فاي مي‌شود. ساكسيفون ها متشكل از قسمت‌ها و اجزای متعددی بوده كه هر يک جداگانه ساخته مي‌شوند و سپس به هم متصل می شوند.

مرکز فروش ساکسیفون

خرید ساکسیفون، ساز ساكسيفون عمدتا با برنج ساخته می شود. برنج آلیاژی متشکل از فلزات مس، قلع، نيكل و روي است. رايج ترين برنج مورد استفاده در ساخت ساكسيفون داراي 70 درصد مس و 30 درصد روي است. ديگر انواع آن شامل برنج طلايي و برنج نقره‌اي است كه نسبت هاي اين فلزات در اين آلياژها متفاوت است. وجود فلز روي در برنج این آلیاژ را در دماهاي پایین تر قابل استفاده ساخته است. برخي سازندگان سفارشي براي قسمت هاي مختلف ساكسيفون از آلياژهاي ويژه استفاده مي كنند. مقادير كمي آرسنيك يا فسفر نيز ممکن است به برنج اضافه شود تا استفاده از برنج را در ساخت لوله‌هاي برنجي راحت‌تر سازد.

مخترع ساز ساکسیفون

شخصی به نام آدولف ساکس اهل بلژیک که نوازنده فلوت و کلارینت بود و در ساخت ساز هم تبحر بسیار داشت. ساکسیفون هم یکی از ساز های ابداعی و ساخته شده توسط آدولف ساکس است.

مقاله مرتبط: فروشگاه گیتار در کرج

آدولف ساکس متولد دینان بلژیک است. او در سال ۱۸۴۲ برای ادامه تحصیل در حرفه موسیقی به پاریس سفر کرد و ابتدا تغییراتی را بر روی کلارینت باس انجام داد تا محدوده‌ی صدای باس این ساز گسترده‌تر شود. سپس سازی را با بدنه‌ی برنجی و یک قمیش شبیه به هورن و کلارینت ابداع کرد و پس از آن در اوایل دهه‌ی ۱۸۴۰ شروع به ساخت ساکسیفون در ابعاد مختلف نمود. او پس از ۱۵، ۱۶ سال توانست در ۲۸ ژوئن ۱۸۴۶ این ساز را به نام خودش ثبت کند. از آن زمان به بعد دیگر نوازنده‌ها و سازنده‌های ساز هم شروع به ایجاد تغییراتی در کلید‌ها و صدای ساز‌ها کردند. پس از اختراع ساکسیفون در قرن بیستم با توسعه‌ی موسیقی جاز و بلوز، ساز ساکسیفون هم کاربرد بیشتری پیدا کرد.
ساز ساکسیفون برای نواختن به نفس زیادی احتیاج دارد. به همین دلیل سیاه پوستان که به پر نفس بودن مشهورند این ساز را به خوبی می‌نواختند و هر کدام تکنیک جدیدی از این ساز را کشف می‌کردند، مانند چارلی پارکر.

خرید ساکسیفون

با خرید ساکسیفون از گالری موسیقی شهر ساز می توانید سازی با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید، گالری موسیقی شهر ساز فروشگاهی در استان البرز با ارائه اینترنتی محصولات خود به سراسر ایران در خدمت علاقه مندان به موسیقی می باشد.

برای خریدی هدفمند و مناسب می تواید از مشاوره تخصصی همکاران ما استفاده کنید و با یک تماس تمام اطلاعات لازم درباره انواع سازها از جمله خرید ساکسیفون را در اختیار داشته باشید.

تماس با مشاورین گالری موسیقی شهر ساز: 09126940145