قیمت ویولن مبتدی

 

قیمت ویولن مبتدی، با اسنفاده از مشاوره تخصصی همکاران ما می توانید از گالری شهر ساز، خریدی هدفمند و مناسب داشته باشید و با یک تماس تمام اطلاعات لازم درباره انواع سازها از جمله خرید ویولن مبتدی را در اختیار داشته باشید.

تماس با مشاورین گالری موسیقی شهر ساز: 09126940145

  ساز ویولن از دسته ساز زهی آرشه ای است که نقش آن چه در ارکستر بزرگ چه به طور جمعی و انفرادی بسیار پر اهمیت است که آن را شاه سازها می نامند. ویولن، معمولا برای موسیقی کلاسیک غربی و موسیقی جاز استفاده می شود. خانواده ویولن شامل سه ساز ویولن، ویولا و ویولن سل است. ویولن آکوستیک و ویولن الکتریک نیز از انواع ویولن هستند.

سازندگان ساز ویولن

از اولین سازندگان ویولن می‌توان به گاسپارو برتولتی ایتالیایی نام برد، که در برخی موارد وی را مخترع این ساز می‌دانند. از شاگردان مشهور گاسپارو برتولتی آندره آماتی بود که او هم بهترین سازنده ویولن در سطح جهان یعنی آنتونیو استرادیواری ایتالیایی را پرورش داد. تا کنون کسی در جهان پیدا نشده که نه تنها بتواند هنر او را تکمیل نماید بلکه قادر نبوده ویولنی بسازد که از حیث زیبایی و صوت بتواند با ویولن‌های آنتونیو استرادیواری برابری نماید.

 ویولن مبتدی

به طور کلی ویولن های مبتدی از چوبهایی با کیفیت پایین تر ساخته شده اند. در این ویولن ها معمولا قسمتهایی مثل سیم کوکها-pegs- و چانه گیراز پلاستیک ساخته شده است. این ویولن ها برای بچه ها عالی هستن چون به یادگیری علاقمندند ولی مشخص نیست که برای مدت طولانی ویولن بزنند یا نه. قیمت ویولن های مبتدی از 600 هزارتومان تا 2 میلیون متفاوت است.

ویولن متوسط

این ویولن ها بین مبتدی و حرفه ای قرار گرفته اند. قیمت آنها از 4 تا 8 میلیون متفاوت است. ویولن های سطح متوسط برای موسیقیدان هایی مناسب است که یک ویولن بهتر از سطح مبتدی میخواهند اما پول ندارند که میلیون ها تومان برای ویولن های حرفه ای بپردازند.

ویولن های حرفه ای

این ویولن ها معمولا از چوبهایی با کیفیت بالا ساخته شده اند و دست ساز هستند همچنین مواد بکار رفته در آن کیفیت بالایی دارند؛ مثلا فینگربورد آن از چوب آبنوس ساخته شده است. این ویولن ها فقط برای موسیقیدان های حرفه ای و پیشرفته مناسب هستند و قیمت آنها بین 8 تا 17 میلیون است.

بهترین برندهای ویولن

به هزاران دلیل که از حوصله این مقاله خارج است بهتر است ویولن خود را در ایران فقط از یکی از مارک های زیر انتخاب کنید:
  • مارک تی اف (برای افراد مبتدی)
  • یاماها (همه سطوح)
  • استگ (همه سطوح)
  • زک (همه سطوح)
  • رناتو (مبتدی-متوسط)