شناخت ساز گیتار m2
گیتار

بررسی و شناخت ساز گیتار

فروشگاه اینترنتی آلات موسیقی شهر ساز کرج : برای شناخت ساز گیتار به چه فاکتورهایی باید توجه کنیم؟ مهمترین انواع ساز گیتار کدامند و دارای چه ویژگی هایی می باشند؟ گیتار یکی از محبوب ترین انواع سازهای زهی است که در سبک های مختلف موسیقایی مورد استفاده قرار می گیرد و در سراسر دنیا دارای علاقمندان بسیاری می باشد. این ساز با روش های مختلفی مانند مضراب یا همان پیک و یا انگشتان دست در سبک های مختلف نواخته می شود.

باید توجه داشت که ساز گیتار یکی از انواع سازهای با قدمت بشمار می رود اما نکته مهم در رابطه با این ساز این است که هم از لحاظ تکنیکال و هم از لحاظ ساختاری تغییرات زیادی داشته و پیشرفت های متنوعی در نوع نوازندگی و ساختار پیدا کرده است. بر همین اساس، کارشناسان و متخصصین ما در گالری موسیقی شهر ساز کرج با ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با این ساز محبوب سعی کرده اند تا مطالب دقیقی را در اختیار شما علاقمندان قرار دهند. در نتیجه اگر تمایل دارید در این رابطه بیشتر بدانید، لطفا ما را تا انتهای این مقاله همراهی بفرمایید.

انواع ساز؛ شناخت ساز گیتار

شناخت ساز گیتار m4

ساز گیتار دارای انواع گوناگونی است و با استفاده از ارتعاشات سیم های خود، نوای موسیقایی تولید می کند. باید بدانیم که این ساز در گذشته تنها شش سیم داشته ولی امروزه انواع مختلفی از گیتار وجود دارد که داری تعداد مختلفی از سیم ها می باشد. همانطور که می دانید گیتار یکی از محبوب ترین سازهای جهان می باشد و دارای جایگاه ویژه ای در دنیای موسیقی می باشد. این ساز بر اساس جنس بدنه و نوع صوتی که تولید می کند، دارای تنوع قابل توجهی می باشد که مهمترین آنها عبارتند از :

  • گیتار کلاسیک
  • گیتار فلامنکو
  • گیتار آکوستیک
  • گیتار الکتریک
  • گیتار بیس

در ادامه به تشریح و توضیح هرکدام از این نوع ساز گیتار خواهیم پرداخت تا شما را با جزئیات بیشتر آنها آشنا نماییم. در همین رابطه، کارشناسان و مشاورین ما در فروشگاه اینترنتی شهر ساز کرج آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان برای خرید و فروش انواع ساز نو و کارکرده هستند.

1. گیتار کلاسیک؛ شناخت ساز گیتار

این مدل ساز گیتار دارای شش سیم بوده که سه سیم تریبل آن از جنس نایلون بوده و برای نواختن نت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد. اما این ساز دارای سه سیم باس از جنس فلز و فنر نیز می باشد که برای نواختن نت های بم مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاصله سیم ها در این گیتار بیشتر از سایر مدل هاست و صداهای عمیق تری تولید می کنند، در نتیجه برای تکنوازی و سبک های کلاسیک و پاپ بسیار مناسب می باشد. گیتار کلاسیک که به عبارتی ساده ترین و معمولی ترین نوع گیتار است، به دلیل قیمت ارزانتر نسبت به سایر انواع گیتار گزینه مناسبی برای شروع نوازندگی بوده و هنرجویان و نوآموزان موسیقی پاپ و کلاسیک از آن استفاده می کنند.

2. گیتار فلامنکو

شناخت ساز گیتار m1

شناخت ساز گیتار ؛ همانطور که می دانید از ساز گیتار چوبی که با نام اسپانیایی نیز شناخته می شود، در سبک های مختلفی مانند فلامنکو مورد استفاده قرار می گیرد و شباهت های بسیاری به گیتار کلاسیک در تعداد فرت ها، تعداد سیم ها دارد. استفاده از گیتار فلامنکو در این سبک با نواهایی قوی، ناگهانی و نافذ همراه است و پرتاب صدا در آن اهمیت ویژه ای دارد. علاوه بر این ویژگی ها، به دلیل استفاده از ضربه بر روی سیم و بدنه ساز استفاده از صفحه محافظ در این ساز دارای اهمیت ویژه ای می باشد تا از آسیب دیدگی صفحه توسط ورقه ای نازک که بر روی آن چسبانده می شود، جلوگیری شود.

3. گیتار آکوستیک؛ شناخت ساز گیتار

یکی دیگر از انواع ساز گیتار، مدل آکوستیک است که مانند گیتار کلاسیک داری شش سیم می باشد، اما بر خلاف گیتار کلاسیک همه سیم های آن فلزی بوده و به هم نزدیکتر هستند و در دسته ساز به گیتار الکتریک شباهت بیشتری دارد. گیتار آکوستیک دارای دسته ای باریک تر و کاسه صدایی بزرگتر از گیتار کلاسیک می باشد که در نتیجه آن صداهایی که تولید می کند دارای زنگ خاص می باشد و در شکل و نوع صوت دارای تفاوت زیادی با گیتار کلاسیک و فلامنکو می باشد. از این مدل گیتار برای نواختن سبک های مختلف مانند جاز، بلوز، کانتری و فولک استفاده می شود.

4. گیتار الکتریک

شناخت ساز گیتار m3

یکی دیگر از انواع مدل های گیتار که به نام های مختلفی مانند گیتار برقی یا گیتار الکترونیک نیز شناخته می شود، با استفاده از تقویت کننده های الکتریکی، صدای تولید شده توسط ساز را تشدید کرده و با استفاده از افکت های مخصوص شکل و فرم صدا را به صورت دیجیتال تغییر می دهند. این ساز که از محبوب ترین سازهای قرن بیستم است، در سبک های مختلفی مانند راک، هوی متال، بلوز، جاز و انواع دیگر سبک ها به عنوان ساز اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. گیتار الکتریک دارای پیکاپ هایی است که صدا ارتعاش های سیم های گیتار را به صوت تبدیل می کند. این ساز نیز دارای انواع مختلفی در تعداد سیم ها است و به شکل های مختلف طراحی و تولید می شود.

5. گیتار بیس؛ شناخت ساز گیتار

این مدل ساز گیتار که یکی از انواع گیتارهای الکترونیکی محسوب می شود، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به گیتار الکتریک دارد اما در شکل بدنه و طول دسته ساز دارای تفاوتهایی می باشد. در گیتار باس ضخامت سیم های گیتار بسیار بیشتر از گیتار الکتریک هستند و صداهای تولید شده توسط ساز بسیار بم تر می باشند. در این ساز نیز نواها توسط تقویت کننده الکتریکی تشدید می شوند و صداهایی با تن و فرکانس پایین تولید می شود که اصطلاحا به آنها صدای بم گفته می شود. از این مدل ساز در همه بندها و گروهای موسیقایی و سبک های مختلف استفاده می شود و یکی از پر کاربرد ترین انواع ساز گیتار می باشد.

انتخاب گیتار خوب؛ شناخت ساز گیتار

شناخت ساز گیتار m5

برای خرید گیتار باید به نکات و المانهای مختلفی توجه کنید تا بتوانید سازی را انتخاب کنید که دارای سلامت کافی برای نواختن باشد. در همه انواع ساز گیتار، سلامت دسته و کاسه گیتار و عدم وجود انحنا در دسته گیتار یکی از مهمترین جنبه ها در خرید ساز می باشد. زیرا خمیدگی دسته می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی نواهای تولید شده توسط ساز بگذارد. توجه داشته باشید که برای خرید هر نمونه از ساز گیتار باید استانداردهای مختلفی را بررسی کنید و برای این کار حتما باید از یک متخصص و نوازنده حرفه ای ساز استفاده کنید. در همین رابطه مشاورین و کارشناسان ما در گالری موسیقی شهر ساز کرج آماده هستند تا با ارائه مشاوره خرید انواع ساز گیتار به شما در خرید و انتخاب صحیح ساز مورد علاقه تان کمک نمایند.

خرید آنلاین انواع گیتار از شهر ساز

امروزه در کنار فروشگاه های مختلفی که آلات موسیقی از جمله ساز گیتار را به فروش می رسانند، سایت های مطمئنی مانند فروشگاه اینترنتی شهر ساز کرج انواع متنوعی از گیتارهای ایرانی و خارجی را مناسب نوازندگان مبتدی و حرفه ای برای خرید آنلاین ارائه می دهند. در همین رابطه شما با مراجعه به این سایت، گیتار مورد نظر خود را از میان برترین برندها از جمله یاماها، فندر، الحمبرا، آیبانز، اسکویر و سایر برندهای معتبر انتخاب کرده و با اطمینان از اصل بودن ساز خریداری شده برای انتخاب و خرید آن اقدام نمایید. خرید اینترنتی از شهر ساز راهی سریع و مطمئن برای خریدی آسان از فروشگاه اینترنتی آلات موسیقی شهر ساز کرج می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت مشاوره خرید انواع ساز نو و کارکرده لطفا با مشاورین و کارشناسان ما در گالری موسیقی شهر ساز کرج تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

[sc_fs_faq html=”true” headline=”h3″ img=”” question=”1. مهمترین انواع ساز گیتار کدامند؟” img_alt=”” css_class=””] ساز گیتار دارای انواع گوناگونی است که در سبک های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین انواع ساز گیتار عبارتند از گیتار کلاسیک، گیتار فلامنکو، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک. [/sc_fs_faq]

از 3 رای 5

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب کاربری
جستجو
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس