گیتار کلاسیک، با اسنفاده از مشاوره تخصصی همکاران ما می توانید از گالری شهر ساز، خریدی هدفمند و مناسب داشته باشید و با یک تماس تمام اطلاعات لازم درباره انواع سازها از جمله گیتار کلاسیک را در اختیار داشته باشید.

تماس با مشاورین گالری موسیقی شهر ساز: 09126940145

  گیتار کلاسیک، به نوازنده امکان اجرای اثرهایی با بافت کنترپوانتیک با ملودی‌های پیچیده و همچنین اثرهایی با بافت هارمونیک با توانایی اجرای چندین نت در یک زمان را می‌دهد. این مدل گیتار دارای شش سیم است که سه سیم نایلونی برای نواختن نت های زیر و سه سیم فنری برای نواختن نت های باس می باشد. فاصله سیم ها در این گیتار بیشتر از سایر مدل هاست و صداهای عمیق تری تولید می کند، در نتیجه برای تکنوازی و سبک های کلاسیک مناسب است. گیتار کلاسیک که به عبارتی ساده ترین و معمولی ترین نوع گیتار است، به دلیل قیمت ارزانتر نسبت به سایر انواع گیتار گزینه مناسبی برای شروع نوازندگی می باشد.

لینک مرتبط: راهنمای خرید تار

گیتار یکی از محبوب ترین سازهای زهی است که به وسیله پیک و یا انگشت نواخته می شود. اگرچه ساز گیتار هم از لحاظ تکنیک نوازندگی و هم از لحاظ ساختار دارای قدمت زیادی است، ولی این ساز پیشرفت های چشمگیری هم گام با تحولات موسیقی داشته است. این ساز که از ارتعاشات سیم ها نوای موسیقی تولید می کند در گذشته تنها شش سیم داشته ولی امروزه انواع مختلف گیتار با چهار، هفت، هشت، ده، یازده، دوازده، سیزده و هجده سیم تولید و نواخته می شوند.

انواع گیتار

ساز گیتار که جایگاه ویژه ای در موسیقی جهان دارد، بر اساس بدنه و صوتی که تولید می کند نسبت به سازهای دیگر از تنوع قابل توجهی برخوردار است که می توان به انواع زیر اشاره کرد:
  • گیتار کلاسیک

  • گیتار فلامنکو

  • گیتار آکوستیک

  • گیتار الکتریک

  • گیتار بیس

راهنمایی انتخاب گیتار خوب

گیتار کلاسیک، یکی از مهم ترین نکات، سبک بودن و خوش دست بودن گیتار است، دسته گیتار نباید انحنا داشته باشد زیرا خمیدگی تاثیر بدی روی نواهای تولید شده می گذارد. از نواختن سیم ها باید صدای شفاف تولید شود و هر گونه صدای گز نشان دهنده کوک نبودن و یا نا مرغوب بودن گیتار است، پشت دسته گیتار نباید زیاد گرد باشد و پل آن نیز صاف و عمود بر بدنه باشد.

خرید اینترنتی انواع گیتار

گیتار کلاسیک، امروزه در کنار فروشگاه های مختلفی که آلات موسیقی از جمله ساز گیتار را به فروش می رسانند، سایت های مطمئنی مانند فروشگاه اینترنتی شهرساز انواع متنوعی از گیتارهای ایرانی و خارجی را مناسب نوازندگان مبتدی و حرفه ای برای خرید آنلاین ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه به این سایت، گیتار مورد نظر خود را از میان برترین برندها از جمله یاماها (Yamaha)، سانتانا (Santana)، فندر (Fender) و الحمبرا (Alhambra) با اطمینان از اصل بودن آن انتخاب کنید. خرید اینترنتی از شهرساز راهی سریع و آسان است که امکان سفارش کالای مورد نظر را با ضمانت کیفیت به شما می دهد.

تاریخچه گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک دارای تاریخی کهن است که آغاز نامشخص و مبهمی دارد و در پیچ و تاب تاریخ گم شده‌است. اما آنچه که دانسته شده می‌باشد، این است که اجداد این آلت موسیقی در هزاره‌های اول و دوم قبل از میلاد در خاور نزدیک نواخته می‌شدند. داستان‌هایی در مورد چگونگی هجرت اجداد گیتار از دربار هارون الرشید به سرزمین اندلس و شکوفایی آن در آنجا بارها بازگو شده‌است، بسیاری بر این باورند که سرانجام، گیتار کلاسیک به شکل امروزی خود محصول تکامل یافته اروپا و به ویژه اسپانیا است.

لینک مرتبط: قیمت گیتار

گیتار کلاسیک، اکثر گیتاریست‌های کلاسیک مطرح جهان اروپایی بوده‌اند.این واقعه تصادفی نیست.اروپا و به ویژه لندن به مثابه مهم‌ترین مقر دست اندر کاران گیتار بوده‌است.دیوید بدفورد و پیتر مکسول دیویس از جمله آهنگسازان انگلیسی بودند که این ساز را به انگلستان شناساندند و قطعات زیادی برای گیتار تصنیف کردند.