معرفی ساز ترمین m2
سازشناسی

معرفی ساز ترمین

فروشگاه اینترنتی آلات موسیقی شهر ساز : معرفی ساز ترمین؛ مهمترین ویژگی های ساز ترمین کدامند؟ برای شناخت و بررسی ساز ترمین به چه فاکتورهایی باید دقت شود؟ ترمین سازی خاص است که در بخش سازهای الکترونیک قرار می گیرد، این ساز با تمام سازهایی که می شناسیم متفاوت است. از یک جعبه و دو آنتن فلزی تشکیل شده و دارای یک میدان مغناطیسی است که از حرکات بدن نوازنده تاثیر می گیرد. آنتن سمت راست زیر و بمی و آنتن سمت چپ شدت صدا را کنترل می‌کند.

نوارندگی ترومین؛ معرفی ساز ترمین

معرفی ساز ترمین m1

از زمان اختراع این ساز، نوازندگان حرفه‌ای درباره نوع استفاده دست و مدل های مختلف آن هنگام نوازندگی دیدگاه های متفاوتی داشتند. برای مثال بعضی از تکنیک‌های نواختن آن از تکنیک‌های نوازندگی ویولن تاثیر گرفته شده است. نوازندگان خیال می کنند که یک سیم نامرئی میان آنتن و بدن وجود دارد که روی این سیم نت‌ها را به صدا در می‌آورند. البته برای نواختن درست و دقیق و رعایت زیروبمی‌ها توصیه می شود قوه شنوایی بالایی داشته باشیم. نواختن ساز ترمین با دقت بالا و کنترل زیر و بمی در آن می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. از آن‌جا که در این ساز صفحه کلید یا راهنمایی وجود ندارد، نوازنده فقط باید به گوش خود تکیه کند. نوازنده‌های ماهری که بتوانند ترکیب حرکات دست خود را به‌دقت کنترل کنند موفق می‌شوند اجراهایی پیچیده تری هم داشته باشند.

در ساز الکترونیکی ترمین نوازنده به حالت ایستاده یا نشسته مقابل ساز قرار می‌گیرد و دست‌هایش را به سمت آنتن‌ها حرکت می‌دهد. در این حالت گویی یک خازن در دست‌هایش قرار دارد. میدان مغناطیسی با فاصله بین نوازنده و ساز تغییر می‌کند. با نزدیک شدن دست به آنتن سمت راست زیر و بمی افزایش می‌یابد و موسیقی خاصی را به وجود می آورد. وقتی دست از آن دور می‌شود زیر و بمی کاهش می‌یابد. می توان از زیرترین تا بم‌ترین نت‌ها را در ترمین به صدا درآورد. با حرکت‌های تند و کوتاه دست راست می‌توان ویبراتو یا طنین ایجاد کرد. آنتن دیگر که شبیه یک دسته است، شدت صدا را کنترل می‌کند. با نزدیک شدن دست به این آنتن صدا ملایم‌تر و شدت آن کم‌تر می‌شود. دست چپ مسئول دینامیک و بیان صدا نیز است.

ترمین در ایران

در ایران ترمین هیچوقت با اقبال چندانی مواجه نبوده‌است، اما موج جدید موسیقی آلترناتیو فارسی که شاخص‌ترین بخش آن موسیقی تلفیقی می‌باشد، تلاش دارد تا ایده‌ها، سازها و فضای جدیدی وارد موسیقی کشور کند که در همین راستا، داریوش آذر در اولین تک‌آهنگ از اولین آلبوم مستقل خود به نام «آبی خاکستری» از ساز ترمین به عنوان هدایتگر اصلی لایه ملودی آهنگ استفاده کرده‌است.

همچنین قابل توجه آهنگساز از Jean Ven Robert Hal موسیقی الکترونیک برای استفاده از ساختار الکترونیک طراحی در این آهنگ می‌باشد Laser Hal1 قسمت اول. من میل داشتم یک ساز متفاوت بسازم؛ و البته می‌خواستم دستگاهی بسازم که با به کاربردن میدانهای مغناطیسی، در فضا کنترل شود، به این ترتیب انرژی کمتری نیز مصرف می‌شد. به این دلیل من از تکنولوژی الکترونیک استفاده کردم تاسازی بسازم که ابتکار بیشتری در آن به کار رفته باشد.

ترمین در موسیقی فیلم؛ معرفی ساز ترمین

معرفی ساز ترمین m3

ترمین در موسیقی متن فیلم نیز، در آثار مهم سینمایی نظیر فیلم طلسم ساخته آلفرد هیچکاک با آهنگسازی میکلوش روژا و فیلم روزی که زمین ایستاد با آهنگسازی برنارد هرمن حضور داشته است. عزیزان و همراها ارجمند برای دریافت مشاوره خرید و فروش انواع ساز نو و کارکرده و دریافت اطلاعات در مورد انواع تجهیزات اداری و لوازم جانبی دیگر در شهر کرج و استان البرز و تهران لطفا با مشاورین ما در فروشگاه اینترنتی شهر ساز در کرج تماس حاصل فرمایید.

 

به این نوشته امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب کاربری
جستجو
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس